Кафедра соціальної педагогіки

Деталі
Батьківська категорія: Життя кафедр
Опубліковано: Понеділок, 27 квітня 2009, 21:06
Перегляди: 73406

    Кафедру соціальної педагогіки було створено у 1992 році. Вперше в Україні серед педагогічних закладів четвертого рівня акредитації виникла авторська школа "Система професійної підготовки соціального педагога", яку очолила доктор педагогічних наук, професор А. Й. Капська.

        Кафедра започаткувала підготовку майбутнього соціального педагога адекватно до змісту напрямів соціально-педагогічної діяльності: соціально-реабілітаційного, інформаційно-профілактичного, діагностичного, консультативного, психолого-терапевтичного, освітньо-дозвіллєвого, профорієнтаційного та охоронно-захисного.


Завідувач кафедри - доктор педагогічних наук, професор Капська Алла Йосипівна. Тема докторської дисертації "Формування готовності вчителя до виконавсько-мовленнєвої діяльності в системі вищої освіти" (захищена у 1989). Тематика науково-дослідної роботи - "Технологічні аспект підготовки студентів до соціально-педагогічної діяльності", автор багатьох підручників для студентів і соціальних працівників. Голова Вченої спеціалізованої ради по захисту дисертацій із проблем педагогічних та соціально-педагогічних наук при Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова, член спеціалізованої ради по захисту докторських дисертацій.

       Науковий потенціал кафедри, провідні вчені:
В складі кафедри нараховується 18 осіб, серед них 5 докторів педагогічних наук (Капська А.Й., Сисоєва С.О., Євтух М.Б., Лавриченко Н.О., Вайнола Р.Х.,), професорів, 1 член-кореспондент АПН України (Сисоєва С.О.) 1 дійсний член-кореспондент АПН України (Євтух М.Б.), 7 кандидатів педагогічних наук (Пєша І.В., Годлевська А.І., Короткова Р.І., Костюшко Г.О., Вакуленко О.В., Мирошніченко Н.О., Дябел Л.І.), 6 викладачів (Міхеєва О.Ю., Соляник М.Г., Васильєва М.О., Черкаська Т.М., Вареніч В.В., Никифорук Д.І.).


Підготовка ведеться за освітньо-кваліфікаційними рівнями бакалавр – „бакалавр педагогічної освіти. Соціальний педагог", спеціаліст – „Соціальний педагог. Практичний  психолог”, магістр – „Соціальний педагог, Практичний психолог, Викладач соціально-педагогічних дисциплін".


Кафедра забезпечує викладання спецкурсів педагогічного циклу "Формування здорового способу життя", "Адаптація випускників шкіл-інтернатів", "Соціальний супровід прийомних сімей".

Студенти виконують курсові роботи із дисциплін "Соціальна педагогіка, "Соціальна психологія", "Технології соціально-педагогічної роботи" та проходять такі практики: літня педагогічна практика; стажерська і соціально-педагогічна практика у соціальних службах.

Напрями та тематика наукових досліджень.
1. Капська Алла Йосипівна
, доктор педагогічних наук, професор: Технологічний аспект підготовки студентів до соціально-педагогічної діяльності.
2. Вайнола Рената Геннадіївна, доктор педагогічних наук, в. о. професора: Педагогічні засади особистісного розвитку майбутніх магістрів соціальної педагогіки соціального педагога в процесі професійної підготовки.
3. Вакуленко О.В. кандидат педагогічних наук, доцент: Аут річ-робота як соціально-педагогічна умова соціальної роботи із складними категоріями клієнтів.
4. Пєша Ірина Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент: Соціально-педагогічні умови соціального захисту клієнтів, які перебувають у складних життєвих обставинах
5. Короткова Раїса Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент: Формування творчої активності майбутніх соціальних педагогів засобами театральної діяльності.
6. Годлевська Алла Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент: Формування духовності особистості студента у соціально-виховному процесі вищого навчального закладу.
7. Костюшко Ганна Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент: Традиційні та інноваційні підходи в роботі соціального педагога з сім'єю
8. Дябел Лариса Іванівна, кандидат педагогічних наук, викладач: Соціалізація студентів-першокурсників в умовах педагогічного університету.
9. Мирошніченко Наталія Олександрівна, кандидат педагогічних наук, викладач: Соціально-педагогічні умови інтегрування молодих інвалідів в соціальне середовище
10. Міхеєва Оксана Юріївна, старший викладач: Соціально-педагогічні умови підготовки соціальних  педагогів до роботи з прийомною сім'єю.
11. Соляник Марина Геннадіївна викладач: Соціально-педагогічні умови формування батьківських навичок молодих сімей.
12. Вареніч Вікторія Валеріївна викладач: Самодопомога як умова оптимізації позитивного спрямування життєдіяльності різних соціальних груп.
13. Васильєва О.В. викладач: Формування професійної рефлексії майбутніх соціальних педагогів в процесі професійної підготовки.
14. Черкаська Т.М. Соціально-педагогічні умови формування толерантності до ВІЛ-позитивних дітей
15. Никифорук Д.І. викладач: Соціально-педагогічні умови  профілактики правопорушень неповнолітніх.

Наукові досягнення кафедри.

Відкрито аспірантуру та докторантуру зі спеціальностей "Соціальна педагогіка", "Соціальна робота" за напрямом "Соціологія".

Кафедра соціальної педагогіки ініціювала введення в університеті навчального курсу для усіх спеціальностей "Соціальне виховання особистості" (замість "Методики виховної роботи").

Міжнародне співробітництво.

Кафедра соціальної педагогіки протягом останніх 5 років підтримує навчально-методичні та наукові зв'язки з навчальними закладами зарубіжжя.

Зокрема, кафедра співпрацює з опікунсько-виховним факультетом Краківської Педагогічної Академії імені Комісії Едукації Народової. Викладачі зазначеного факультету неодноразово відвідували кафедру. У збірнику "Соціалізація особистості" опубліковано спільні наукові праці.

На кафедрі навчалися у докторантурі доценти Ольшинської Вищої Педагогічної Школи Я. Морітц та А. Павільоніс, які пройшли передзахист, написали 2 монографії за темами своїх досліджень.

Кожен рік кафедру відвідують ректор Краківської Педагогічної Академії Михал Сліва та начальник Департаменту науки та міжнародних зв'язків, магістр Ян Калюжний.

У 2002 році кафедру відвідала онука М.П. Драгоманова Наталія Світозарівна Драгоманова, що є громадянкою Угорщини. Було проведено зустріч зі студентами спеціальності "Соціальна педагогіка. Практична психологія".

На сучасному етапі кафедра продовжує співпрацювати з Краківською Педагогічною Академією за трьома напрямами:

-           підготовка наукових кадрів;

-           науково-методичне співробітництво;

-           обмін навчальною літературою.

 

Наукові періодичні видання, навчальні підручники, посібники, монографії, інноваційні технології.
Друковані видання за останні 5 років:

            Монографії – 2

            Навчально-методичні посібники – 42

            Методичні розробки – 21

            Збірники наукових праць – 9

            Статті – понад 150

 

 

 

 

Кафедра випускає наукові збірники, затверджені ВАК України: „Соціалізація особистості”, „Науковий часопис”, „Соціальна робота в Україні: теорія і практика.”


Кафедра постійно співпрацює з міністерствами, відомствами, організаційними установами.

1.            Міністерство у справах сім'ї та молоді.

2.            Інститут з проблем сім'ї, дітей та молоді.

3.            Державний центр соціальних служб молоді.

4.            Лабораторія соціальної роботи (Український інститут соціальних досліджень).Фонд "Відродження".

5.            Ліга соціальних працівників України.

6.            Асоціація соціальних педагогів України.

7.            Соціальна служба для молоді Дарницької районної держаної адміністрації.

8.            Громадська організація активної реабілітації інвалідів-спинальників "Відродження".

9.            Громадська організація по роботі з дітьми, що мають розумові вади, "Джерело".

10.    Медико-оздоровчий соціально-реабілітаційний Центр для неповнолітніх.

11.    Соціально-психологічний реабілітаційний центр "Асперн" (робота з дітьми вулиці м. Києва).

12.    Лабораторія "Виховання у сім'ї" (Інститут з проблем виховання).

13.    Центр превентивного виховання АПН України.

Здійснюється наукове консультування із створення та реалізації спільних соціальних проектів, спрямованих на спеціалізацію, реабілітацію та інтеграцію в соціум різних категорій населення; працюють творчі лабораторії з проблем розробки й апробації новітніх технологій соціально-педагогічної роботи.