Проведення чайної церемонії гостями із культурного центру «Cан» в Інституті соціальної роботи та управління

Details

Чайна церемонія, відома в Японії як тяною, є естетичним обрядом, властивим японській культурі, який визначає порядок і процес чаювання подрібненого в порошок зеленого чаю.

Як відомо, у японців існує своя філософія спілкування з людьми - зрозуміти один одного можна і без слів, без знайомстваще подивитися на людину і зрозуміти її турботи або ж  настрій,що доцільно  і потрібно знати студенту,який навчається в нашому інституті. Ось чому і спробували навчити і оволодівати технікою японського чаювання студентів і керівництво інституту соціальної роботи та управління майстри із культурного центру «Сан»,який займається проведенням різних заходів пов’язаних із культурою та мистецтвом Кореї, Китаю, Таїланду та інших країн.

Фото з події

 

Щодо чайної  церемонії, то вона  дужебагата традиціями і романтичними оповіданнями, на мою думку, це справді мистецтво, яке зведенев культ. Знання її розцінюється японцями, як міра освіченості, про яку цікаво і захоплююче розповіли і показали нам майстри центру.

Взагалі,чайна церемонія - зовсім не звичайне чаювання,як багато хто вважає.Вона вимагає дотримання найдрібніших деталей етикету як при приготуванні чаю, при подачі його гостеві, так і при самому питті.

Щодо історичної довідки,то треба сказати, що насправді чайна церемонія виникла в Китаї задовго до появи буддизму. Згідно багатьом джерелам, її ввів Лао-цзи. Саме він, як свідчать показання, в V столітті до нашої ери запропонував ритуал з чашкою "золотого еліксиру". Цей ритуал процвітав в Китаї аж до монгольського навали…До Японії чай потрапив в VIII в. Його могли привезти буддійські ченці з Китаю, Кореї або Індії, а також японські мандрівники, що відвідували Китай. Вважається, що перші плантації чаю були розбиті ченцем Сайсьо в Кіото, біля підніжжя священної гори Хейдзан в 802 р. Проте тільки з XII в. вживання чаю набуває в Японії широке поширення. Це було пов'язано з діяльністю священика Ейсая (1141-1215). Разом з декількома японськими буддійськими ченцями він побував в Китаї. Повернувшись на батьківщину в 1191 р., Ейсай почав проповідувати серед японців дзен-буддизм. Крім того, він привіз з Китаю чайні кущі і став вирощувати чай при дзен-буддійському монастирі.Чай підносили Будді. Його пили під час релігійних ритуалів і медитацій. Ейсай в своїх творах особливо підкреслював користь чаю для збереження і зміцнення здоров'я.

Для початку хотілося б сказати, що нашу увагу звернули на те,що єдекілька способів прийому гостей під час тяною, які знаходяться в повній залежності від різних випадків і пори року,про які нам детально розповіли і показали майстри..

Після того,як ми привітно зустріли гостей в нашому інституті,ми сіли разом за круглий стіл і розпочали церемонію. Згодом на лакованому підносі нам внесли  солодощі,які приготувала одна із присутніх майстрів .Кожен з нас зміг скуштувати цей солодкий виріб,і той хто сидить ближче усіх до токонома, першим бере свою частину і кладе її на лист паперу. В свою чергу,кожнийприсутній мавсвій власний папірдля чаювання.

Потім ми спостерігали  за тим, як граціозно майстриня  опускає в казанок ківш і виймає його звідти повним гарячої води. Біля третини цієї води виливається в чашку  на чайний порошок, а дві третини - назад в казанок. Після цього суміш сильно розтирається і збивається до піни,що зробити досить важко тому,що треба вміти правильно збиватицьому ми  переконалися на власному досвіді,так як самі побували як у ролі господині,так і як гостя.

 Солодощімиповинні були з'їстидо пиття чаю. Поки майстриняготує чай для другого гостя, перший гість п'є свою порцію. Коли порожня чашка повертається від першого гостя, її ретельно виполіскують і передають другому. Так продовжується до тих пір, поки всі гості не вип'ють свою порцію.

Після цього,гість тримає чашку, поставивши її на долоню лівої руки і прикривши правою. Значення цієї форми етикету полягає втому,щоб  зберегти  посуд, бо чашку можна упустити і розбити, доставивши тим самим велике засмучення господарю, оскільки ці чашки дуже цінні.

Після того,як кожен з нас випив чай,поставивчашку прямо перед собою і, згідно етикету, уважно розглядає і захоплюється її перевагами. Можна навіть перевернути чашку, щоб розглянути її дно.

Такий церемоніал звичайного чаювання. І подача, і пиття чаю в порошку включають майже всі форми етикету, дотримуваного в японському житті. Правильні манери, уміння тримати себе, знання правил, як вносити посуд в чайну кімнату, як сідати і вставати, як занурювати черпака в чайник і знання багато чого іншого - це зовсім не легка справа,якої вчаться багато роківцьому процесу нас спробували навчити за певний проміжок часу.

Дана зустріч справила на нас гарне враження,після церемонії всі залишилися задоволеними і усміхненими!Ми добре і весело провели час,так як не лише поспілкувалися з хорошими і цікавими людьми,дізналися про особливості чайної церемонії,але й здобули потрібний досвід на майбутнє.

Хочеться висловити велику вдячність культурному центру «Сан» за допомогу у проведенні такого заходу, і ми маємо надію на подальші  нові зустрічі та знайомства з вашою участю.

 

Зеленко Тетяна, 21 СППП

   

GTranslate  

Ukrainian Dutch English French Italian Polish Portuguese Russian Spanish
   

Авторизація  

   

Всього відвідувань  

6970661
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
946
801
10239
6194898
34867
55647
6970661

Your IP: 18.188.69.167
Server Time: 2024-12-22 11:36:40
   

Хто зараз на сайті?  

We have 104 guests and no members online

   

Статистика  

Visitors
2
Articles
587
Web Links
78
Articles View Hits
2791877
   
© ALLROUNDER

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання.
Всі права захищено!

Сайти, які підтримуються службою порталу
НПУ імені М.П.Драгоманова
Факультети
Інженерно-педагогічний факультет :: Історичний факультет :: Факультет іноземної філології :: Факультет інформатики :: Факультет менеджменту освіти та науки :: Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського :: Факультет педагогіки та психології :: Факультет політології та права :: Факультет природничо-географічної освіти та екології :: Факультет психології :: Факультет соціально-економічної освіти та управління :: Факультет спеціальної та інклюзивної освіти :: Факультет української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка :: Факультет фізичного виховання, спорту і здоров`я :: Факультет філософії та суспільствознавства :: Фізико-математичний факультет
Кафедри
Кафедра педагогчної творчості :: Кафедра педагогіки, теорія та історії педагогіки :: Кафедра методики викладання російської мови та світової літератури :: Кафедра етики та естетики :: Кафедра управління та євроінтеграції :: Кафедра філософії :: Кафедра інформатики
Персональні сайти
Андрущенко В.П. :: Бех В.П. :: Жалдак М.І. :: Борисенко В.Й. :: Франчук В.М. :: Франчук Н.П.
Інші сайти
Асоціація випускників :: Система управління електронними курсами НПУ :: Система управління електронними курсами інституту інформатики :: Система управління електронними курсами інституту інформатики (студенти) :: Простір гуманітарної комунікації :: Лабораторія археологічних досліджень :: Кабінет-музей М.П.Драгоманова :: Україна і становлення конституціоналізму в Європі :: Центр культури. НПУ